Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ, ΓΙΑ ΤΑ ΚΕ.Δ.Δ.Υ


 ΣΥΡΙΖΑ
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


22 11 2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ : Καμιά πρόνοια για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Νέο Μνημονιακό Σχολείο.

            Την κατάργηση  όλων των υποστηρικτικών προς τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπηρεσιών προβλέπει το προσχέδιο νόμου για την οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της εκπαίδευσης με τον τίτλο « Πρώτα ο μαθητής, Πρώτα η Σχολική Μονάδα, Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο» του ΥΠΔΒΜΘ. Είναι φανερό ότι  η ειδική αγωγή και οι απαραίτητες δομές για την λειτουργία της δεν αφορούν το συντάκτη του νομοσχεδίου, αντίθετα αποφασίζει να αποδομήσει ό,τι υπάρχει με κυρίαρχο το ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.).
Ειδικότερα:
Οι υπηρεσίες διάγνωσης, υποστήριξης, αξιολόγησης, ψυχολογικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και ένταξης μαθητών, αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκουν στα ΚΕΔΔΥ και ασκούνται με αρχή τη διεπιστημονική προσέγγιση στην αξιολόγηση και υποστήριξη και βέβαια την οργανωμένη υποδοχή αιτημάτων γονέων για αξιολόγηση σε συνεργασία με τα σχολεία, τώρα ‘σακουλιάζονται’ και εντάσσονται στο Γραφείο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης της κάθε περιφερικής ενότητας, μαζί με μία σειρά αρμοδιοτήτων που αφορούν κυρίως τη γενική αγωγή.
Στα καθήκοντα του Διευθυντή αλλά και των υπευθύνων που θα επιλεγούν για τα διάφορα τμήματα, δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στην πρόβλεψη και στο σχεδιασμό υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία, ενώ ως απαραίτητο προσόν για τον σχολικό σύμβουλο που θα προΐσταται του τμήματος στήριξης εκπαιδευτικού έργου αναφέρεται μόνο η διοικητική κατάρτιση.
 Το προσωπικού των ΚΕΔΔΥ μεταφέρεται στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, χωρίς  σαφή αναφορά στην αυτοδίκαιη μεταφορά των οργανικών θέσεων του προσωπικού των ΚΕΔΔΥ  στον τομέα αξιολόγησης, υποστήριξης κτλ του Γραφείου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.
Επειδή η συρρίκνωση των υπηρεσιών δημόσιας παιδείας δεν εξοικονομεί πόρους, διογκώνει τις κοινωνικές ανισότητες, δημιουργώντας στρατιές λειτουργικά αναλφάβητων παιδιών (και στη συνέχεια πολιτών), φτιάχνοντας ένα σχολείο για όσους «μπορούν»,
Επειδή με τέτοιες πρακτικές το «πρώτα ο μαθητής» μεταβάλλεται για μία ακόμη φορά στο «πρώτα ο μαθητής θα την πληρώσει αλλά και η οικογένειά του» και μάλιστα σε μια περίοδο που σημειώνονται τραγικές αλλαγές στις ανάγκες του σημερινού μαθητικού πληθυσμού, εξ αιτίας των ψυχοκοινωνικών και οικονομικών αλλαγών στην Ελληνική Κοινωνία (αύξηση κατά 300 % των μαθητών με αυτισμό που φοιτούν στα γενικά σχολεία, ανάλογη αύξηση των μαθητών με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς και ψυχικές νόσους),

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1.       Γιατί δεν υπάρχει καμία σαφής αναφορά σε όλο το νομοσχέδιο στην ειδική αγωγή, στα προγράμματα εκπαίδευσης, στο σχεδιασμό και στην οργάνωση απαραίτητων υπηρεσιών για το μαθητικό πληθυσμό με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία και σε τι εξυπηρετεί η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και η συνοδή αποδόμησή τους ως υπηρεσίες;
2.       Ποια θα είναι  η κατάληξη των  χιλιάδων προσωπικών φακέλων μαθητών που έχουν αξιολογηθεί από τα Κ.Δ.Α.Υ. και τα ΚΕΔΔΥ καθώς και των αιτήσεων που εκκρεμούν για αξιολόγηση και πως θα αντιμετωπιστούν τα  σοβαρότατα προβλήματα που  θα δημιουργηθούν σε μαθητές, οικογένειες και σχολεία  λόγω και της  έλλειψης διεπιστημονικής προσέγγισης αλλά της αναρμοδιότητας των οργάνων που θα είναι επικεφαλής αυτού του νέου σχήματος

3.       Γιατί δεν μεταφέρεται αυτούσια η υφιστάμενη δομή του ΚΕ.Δ.Δ.Υ  στην διάδοχη υπηρεσία ,ώστε να διασφαλιστούν οι οργανικές θέσεις των εργαζομένων και ποια θα είναι η τύχη των 800 και πλέον αναπληρωτών,  που 6 χρόνια τώρα στηρίζουν το θεσμό;


Οι ερωτώντες βουλευτές
Βασίλης Μουλόπουλος
Τάσος Κουράκης