Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Ανακοίνωση Συλλόγου εκπαιδευτικών Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ιλίου

                                                       ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    Σε ενημέρωση που έγινε από το διευθυντή ειδικής αγωγής κο Γ. Αλεβίζο σε στελέχη της εκπαίδευσης, έγινε αναφορά στο σχεδιασμό του Υπουργείου για την αναδιάρθρωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τον παραπάνω σχεδιασμό καταργούνται όλα τα Γυμνάσια Ειδικής Αγωγής και μετατρέπονται σε Επαγγελματικά. Τα Γυμνάσια-Λύκεια Ιλίου και Ηλιούπολης σε πρώτη φάση παραμένουν ως έχουν.
    ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ επίσης οι παρεχόμενες προς τους μαθητές και τους γονείς υπηρεσίες από το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής, φυσικοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, σχολικός νοσηλευτής) το οποίο στελεχώνει τις μονάδες ειδικής αγωγής από την ίδρυσή τους, προβλέπεται να παρέχει τις υπηρεσίες του σε όλα τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης της οικείας διεύθυνσης και βαθμίδας.
    Από τους παραπάνω «σχεδιασμούς» συμπεραίνουμε ότι :
•    Τα Γυμνάσια-Λύκεια Ιλίου και Ηλιούπολης, δομές της εκπαίδευσης που παρέχουν υψηλοτάτου επιπέδου υπηρεσίες σε μαθητές με κινητική αναπηρία, σε επόμενη φάση θα καταργηθούν. Ενοχλεί φαίνεται το υπουργείο και τα υψηλόβαθμα στελέχη του ο επαρκής αριθμός των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
•    Η καλά σχεδιασμένη απομάκρυνση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού από τα Ειδικά σχολεία μειώνει το προσωπικό των σχολείων, με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν δομές της εκπαίδευσης ιδιαίτερα απαιτητικές σε εξειδικευμένους εργαζόμενους.
Να σταματήσουν ΤΩΡΑ οι σχεδιασμοί και οι αναδιαρθρώσεις της Ειδικής Αγωγής που σαν στόχο έχουν αποκλειστικά και μόνο τη μείωση του κόστους λειτουργίας, γνωρίζοντας πολύ καλά  ότι με τον τρόπο αυτό στέλνονται στο περιθώριο κοινωνικές ομάδες με αναπηρία που έχουν κάθε δικαίωμα και δυνατότητα να φοιτήσουν σε όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Εργαζόμενοι στα Ειδικά Σχολεία και Σύλλογοι γονέων να ενώσουμε τη δύναμή μας για να σώσουμε ότι καλό έχει μείνει σε αυτό το χώρο.

Σύλλογος εκπαιδευτικών Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ιλίου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1.    Σύλλογος Γονέων Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ιλίου
2.    ΠΟΣΓΚΑΜεΑ
3.    ΟΛΜΕ
4.    ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Η Ε.Σ.Α.με.Α ζητεί με επιστολή της στην Υπουργό Παιδείας την απόσυρση, εδώ και τώρα, της επικείμενης ρύθμισης με την οποία καταργούνται τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ


 ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ"Ε.Σ.Α.με.Α"
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ                                                                                     Αθήνα: 01.02.2012
Πληροφορίες: Μπαρμπαλιά Ελένη                                                                              Αρ. Πρωτ: 402

Προς:
                         κ. Άννα Διαμαντοπούλου,
                        Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
                                                                                       
ΚΟΙΝ:
-Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Λουκά Παπαδήμου
-κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας
-Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
-κ. Β. Κουλαϊδη, Γεν. Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας
-κ. Κοντογιάννη, Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
-κ. Γ. Αλεβίζο, Δ/νση Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας
-Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής
-Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής 
-Φορείς – Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ

Θέμα:   «Απόσυρση εδώ και τώρα επικείμενης ρύθμισης με την οποία καταργείται ο θεσμός των ΚΕΔΔΥ.Ζητείται τώρα η λήψη μέτρων ενίσχυσης και ενδυνάμωσης της εκπαίδευσης των ΑμεΑ»
                  
  Κυρία Υπουργέ,

Το προσχέδιο νόμου για την «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης» δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά ως προς τις επανειλημμένες δεσμεύσεις όχι μόνο τις δικές σας αλλά και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τις συνεχείς και επίπονες προσπάθειες των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας να διασφαλίσουν την ισότιμη ένταξη των ΑμεΑ σε όλες τις βαθμίδες του Εκπαιδευτικού Συστήματος.

Το άρθρο 22 του ανωτέρω προσχεδίου νόμου καταργεί με μια μονοκοντυλιά το θεσμό των ΚΕΔΔΥ, οι οποίες θα μπορούσαν μέσω συγκεκριμένων μέτρων και πρακτικών ενίσχυσης και ενδυνάμωσης τους να έχουν προσφέρει αποδοτικότερες υποστηρικτικές υπηρεσίες  στον τομέα της εκπαίδευσης των ΑμεΑ. Η έκπληξή μας ακολουθείται από δικαιολογημένη αγανάκτηση, αφού η ενέργεια αυτή προσπερνά το εκφρασμένο αίτημα του αναπηρικού κινήματος για τη λήψη μέτρων και πολιτικών που θα προστατέψουν τα άτομα με αναπηρία από τη δεινή και εντεινόμενη οικονομική κρίση. Το αίτημα αυτό εξυπακούεται ότι αφορά όλους τους νευραλγικούς τομείς της κοινωνικής ζωής μεταξύ των οποίων ιδιαίτερα σημαντική θέση κατέχει ο τομέας της εκπαίδευσης.

Είναι πραγματικό άξιο απορίας ποιος ιθύνων νους σκέφτηκε την κατάργηση εκείνων των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για τη διάγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία, την οργάνωση πολύτιμων υποστηρικτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, την υλοποίηση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ποιος ιθύνων νους σκέφτηκε την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, των οποίων την ενίσχυση και ενδυνάμωση ζητούσαν με επιμονή οι φορείς του αναπηρικού κινήματος, χωρίς να προβλέπει την ίδρυση νέων υπηρεσιών. Άξιον απορίας είναι το γεγονός ότι στη νέα έκδοσή του το Προσχέδιο Νόμου δεν διατηρεί  (όπως προέβλεπε στην αρχική του έκδοση) τα ΚΕΔΔΥ ως διακριτό τμήμα υπό τη νέα Περιφερειακή Διεύθυνση.

Κυρία Υπουργέ,

Εν μέσω περιόδου βαθιάς και εντεινόμενης οικονομικής κρίσης αναμέναμε συγκεκριμένες ενέργειες από μέρους του Υπουργείου Παιδείας για τη διασφάλιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, από την οποία μέχρι πρότινος ήταν αποκλεισμένος μεγάλος και διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός ατόμων με αναπηρία.

Ζητούμε εδώ και τώρα την προσωπική σας δέσμευση για την απόσυρση αυτής της ρύθμισης που καταργεί τις υπηρεσίες των ΚΕΔΔΥ και δημιουργεί ένα νέο Καιάδα για τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους.

Σύσσωμο το αναπηρικό κίνημα διαμηνύει ότι θα βρεθεί αντιμέτωπο δυναμικά με μέτρα  που προετοιμάζουν την κατάρρευση του εκπαιδευτικού συστήματος για τα άτομα με αναπηρία και προοιωνίζουν εποχές του παρελθόντος. 

Καμία οικονομική κρίση δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια εξοντωτικά και απεχθή μέτρα.


Με εκτίμηση

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                             Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


   Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ                                                ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ





Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Η υπ.αριθμ. 382/2008 Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΝΣΚ,(χωρίς όμως να έχει υπογραφεί από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας) δίδει τη δυνατότητα για άσκηση Ελεύθερου Επαγγέλματος στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

    Στην, με  αριθμό 382/2008, Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΝΣΚ, που εκδόθηκε κατόπιν ερωτήματος της διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής , τμ. Β του Υπουργείου Παιδείας, ρητά αναφέρεται ότι η κρίση της αφορά και είναι εφαρμοστέα τόσο επί των ωρομισθίων ή αναπληρωτών Ε.Ε.Π, όσο και επί των μόνιμων, ανεξάρτητα δε αν αυτοί εντάσσονται στο Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό και καταλήγει όσον αφορά στη δυνατότητα που παρέχεται από τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 1 του υπαλληλικού κώδικα στους δημοσίους υπαλλήλους (περιλαμβανομένων των προαναφερομένων εκπαιδευτικών)προς άσκηση ιδιωτικού έργου και χορηγεί σε αυτούς και τη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ, εφόσον προηγουμένως τους χορηγηθεί η προβλεπόμενη άδεια της υπηρεσίας. Δηλαδή αναγνωρίζει την δυνατότητα των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού να αιτούνται και να λαμβάνουν άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου ελευθέρου επαγγέλματος, ενώ με την παλαιότερη 378/2002 γνωμοδότηση είχε γίνει δεκτό ότι στην έννοια «ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή» κατά το άρθρο 31 του Υπαλληλικού Κώδικα νοείται «η περιστασιακή απασχόληση περιορισμένης διάρκειας» ( είτε πρόκειται για σύμβαση έργου ή παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, είτε για σύμβαση εξαρτημένης εργασίας) και δεν εμπίπτει  στην ανωτέρω έννοια αυτή του ελεύθερου επαγγέλματος.
  Όμως, η υπ' αριθμόν 382/2008 γνωμοδότηση δεν έχει υπογραφεί από τον αρμόδιο Υπουργό, έτσι ώστε να  μπορούν πλέον οι ανήκοντες στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και όχι μόνον αυτοί, να αιτούνται άδεια ασκήσεως ελευθέρου επαγγέλματος σε ιδιωτικό τους γραφείο,  δίχως να απαιτείται πλέον η ύπαρξη εργοδότη και αυτό σημαίνει ότι, εφόσον  γίνει δεκτή, θα δεσμεύει όλα τα τμήματα και τις διευθύνσεις που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας ,σύμφωνα με το  Ν 3086/2002 άρθρο 7 παρ.  4.
Δείτε την Γνωμοδότηση από εδώ: http://www.nsk.gov.gr/webnsk/gnwmodothsh.jsp?gnid=284

Βασίλης Βούγιας

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

01-02-2012 Συνεδρίαση Διακομματικής Επιτροπής για Παιδεία- Πρόταση για Λύκειο και σύστημα πρόσβασης- Δηλώσεις Υπουργού και Γενικού Γραμματέα

Ευτύχης Δαμιανάκης: Να μην καταργηθούν τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

       Την αναγκαιότητα συνέχισης της λειτουργίας των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), μιας πρωτοποριακής υποστηρικτικής δομής προς τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναδεικνύει ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ Ευτύχης Δαμιανάκης. Ο κ. Δαμιανάκης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννα Διαμαντοπούλου.
Στην ερώτησή του ο Χανιώτης βουλευτής αναφέρει ότι, ιδιαίτερα σήμερα, με την καταγεγραμμένη αύξηση των εγγενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιτελούν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνει, «διαπιστώνουν τις δυσκολίες, στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν την οικογένεια στην ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της μαθησιακής δυσκολίας και λειτουργούν σαν γέφυρα ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς. Η ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία επιτυγχάνεται, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες, με την υλοποίηση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με την κινητική αναπηρία, τον αυτισμό, την κώφωση, την τύφλωση, τις πολυαναπηρίες, τα προβλήματα λόγου, τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, με το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης και τον προσδιορισμό των κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης και τρόπων αξιολόγησης, μαθητές με αναπηρία και με μαθησιακές δυσκολίες έχουν ουσιαστική στήριξη στο γενικό σχολείο. Επιπλέον, τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. έχουν ιδρύσει Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής σε ολόκληρη τη χώρα, έχουν υλοποιήσει εκατοντάδες ενημερωτικές συναντήσεις και ημερίδες, έχουν προστατεύσει παιδιά, σε συνεργασία με τις εισαγγελικές αρχές, τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, τα νοσοκομεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων».
Όπως όμως επισημαίνει ο κ. Δαμιανάκης, «παρά την αναγνωρισμένη προσφορά τους, το προσχέδιο του νόμου για την “Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης” περιλαμβάνει την κατάργησή των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., χωρίς να προβλέπεται η δημιουργία αντίστοιχων δομών Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ρητώς ότι καταργούνται (αρ. 22), χωρίς να διατηρούνται ως διακριτό τμήμα υπό τη νέα Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπως προβλεπόταν με βάση το αρχικό προσχέδιο». 
Ο κ. Δαμιανάκης ερωτά την υπουργό εάν προτίθεται να επανεξετάσει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και, ειδικότερα, το ενδεχόμενο να προβλεφθεί στο προσχέδιο νόμου η λειτουργία διακριτού τμήματος υπό τη νέα διεύθυνση, με ακριβή ποσοτική και ποιοτική μεταφορά οργανικών θέσεων του προσωπικού και τη σύσταση οργανισμού, με βάση την υπάρχουσα οργάνωση των υπό κατάργηση φορέων. Επίσης, προτείνει να δοθεί η δυνατότητα στο επιστημονικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να συνεισφέρει αποτελεσματικά στις σημαντικές αλλαγές που σχεδιάζονται, μέσα από την αξιοποίηση της κατάρτισης και της εξειδικευμένης εμπειρίας του.