Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Πρόταση για διδακτικό ωράριο στις 22 ώρες στη Δ/θμια και 25 στην Π/θμια Εκπ/ση

Στην εφαρμογή σχεδίου περιορισμού προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών που βρίσκεται εδώ και έναν χρόνο στα συρτάρια προσανατολίζεται η κυβέρνηση με στόχο την εξοικονόμηση κονδυλίων. Πρόταση για διδακτικό ωράριο στις 22 ώρες στη δευτεροβάθμια και 25 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση...

Δείτε το ρεπορτάζ της Νικολ.Τρίγκα, στο ethnos.gr, από εδώ: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63687616

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Αποκλεισμός υποψηφίων εκπαιδευτικών ΠΕ23 Ψυχολόγων Ειδικής Αγωγής


Αποκλεισμός υποψηφίων εκπαιδευτικών ΠΕ23 Ψυχολόγων Ειδικής Αγωγής

Με την υπ' αριθ. 458/07-11-2011 Γνωμοδότησή του, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απεφάνθη ότι κατά τη διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών όσον αφορά στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων Ειδικής Αγωγής είναι κατ' αρχάς επιτρεπτή η συμμετοχή όλων των ψυχολόγων, πλην όμως οι διαθέτοντες ειδίκευση στη σχολική ή παιδαγωγική ψυχολογία προτάσσονται όσων δεν έχουν την ειδίκευση αυτή (μεταπτυχιακό τίτλο), υπό την έννοια ότι οι μη κατέχοντες την εν λόγω ειδίκευση διορίζονται επικουρικά και μόνο μετά από εξάντληση του πίνακα των ειδικευμένων ψυχολόγων.

Επιπλέον, το ΝΣΚ γνωμοδότησε ότι θα καταρτισθούν όχι ένας (ενιαίος), αλλά δύο πίνακες αναπληρωτών, ένας κύριος («ειδικευμένων») και ένας επικουρικός («μη ειδικευμένων»). Τη γνωμοδότηση αυτή έκανε μάλιστα αποδεκτή, περιέργως πως, ο «μεταβατικός» Υπουργός Παιδείας κος Μπαμπινιώτης μόλις την 02-05-2012.

Η κρίση αυτή του ΝΣΚ είναι νομικά εσφαλμένη για πλείστους νομικούς λόγους. Κρίσιμο παραμένει ότι αν ακολουθηθεί από το Υπουργείο, σε συνδυασμό με το μετά βεβαιότητας μικρό αριθμό χορηγούμενων πιστώσεων - μειωμένες θέσεις για το επόμενο σχολικό έτος -, τούτο θα οδηγήσει κατ' αποτέλεσμα σε αποκλεισμό και μη διορισμό όλων των «μη ειδικευμένων» (SIC) ψυχολόγων, κάτι που νομικά και ουσιαστικά είναι απαράδεκτο, υπό την έννοια ότι δεν μπορεί να αποκλείονται έμπειροι και καθ' όλα ικανοί υποψήφιοι που «έχτισαν την ειδική αγωγή» και έτυχε να μην κατέχουν το εν λόγω μεταπτυχιακό (το οποίο μάλιστα καθιερώθηκε μεταγενέστερα χρονικά), αλλά κατέχουν ενδεχομένως άλλο απόλυτα συναφές ή ακόμα και διδακτορικό και έχουν αποδείξει την αξία τους παρέχοντας για πολλά έτη τις υπηρεσίες τους στην ειδική αγωγή.

Προσδοκούμε ότι ο νέος Υφυπουργός Παιδείας κος Παπαθεοδώρου θα ανακαλέσει την πράξη που υπέγραψε αιφνιδιαστικά ο κος Μπαμπινιώτης, ειδάλλως θα πληγεί κατάφωρα εν έτη 2012 η αρχή της αξιοκρατίας με βλάβη του δημοσίου συμφέροντος προς ζημία ιδίως των ΑμΕΑ και το Υπουργείο θα έρθει σε αντίθεση με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις και την θέση που έχει εκφράσει για το θέμα της πρόταξης παλαιότερα το ίδιο το ΑΣΕΠ.

 ΗΛΙΑΣ Δ. ΚΟΛΛΥΡΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ - ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Διδάκτωρ Διοικητικού Δικαίου Πανεπιστημίου Χαϊδελβέργης Γερμανίας
LL.M. Διοικητικού Δικαίου Universitaet Heidelberg
LL.M. Διοικητικού Δικαίου Νομικής Αθηνών

Ε.Σ.ΑμεΑ: Επιστολή στον Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κ.Κ.Αρβανιτόπουλο

Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, με κοινοποίηση και στην Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, απέστειλε η Ε.Σ.ΑμεΑ, με τα αιτήματα και τις προτάσεις της για την ένταξη όλων των ατόμων με αναπηρία τη νέα σχολική χρονιά 2012-2013 στην εκπαίδευση και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα άτομα με αναπηρία.
Ανάμεσα στα στοχευμένα μέτρα που προτείνονται από την ΕΣΑμεΑ για να επιτευχθεί η αναβάθμιση των υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών, είναι και:
  • H στελέχωση των δομών με μόνιμο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
  • H αναμόρφωση της οργάνωσης και λειτουργίας των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ της χώρας.
  • H άρτια  και επαρκής στελέχωση, με έμπειρο προσωπικό, των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, ώστε να δοθεί βάρος στην εύρυθμη λειτουργία τους, ώστε να βγάλουν σε πέρας το βαρυσήμαντο και πολυδιάστατο έργο τους, κ.α
Δείτε ολόκληρη την επιστολή και το Δελτίο Τύπου της Ε.Σ.ΑμεΑ, από εδώ: http://www.esaea.gr/index.php?module=announce&ANN_user_op=view&ANN_id=4004&MMN_position=20:20&thms=4&ns_news=1

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας ο καθηγητής Αθανάσιος Κυριαζής.

Ο κος Κυριαζής είναι καθηγητής του Πανεπιστημίου  Πειραιά και πρώην Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Στις υπόλοιπες Γραμματείες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α τοποθετήθηκαν:
 Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων: ο  Γιώργος Καλαϊτζής.  
Γενική Γραμματεία Πολιτισμού: η  Στέλλα  Μενδώνη
Γενική Γραμματεία Αθλητισμού: η   Κυριακή Γιαννακίδου
Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης: η  Ελένη Καράτζολα
Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς : ο Παναγιώτης  Κανελλόπουλος

Δείτε τα ονόματα των Γενικών Γραμματέων που τοποθετούνται σε 14 Υπουργεία από εδώ: http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2211117

Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α: "ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Δείτε την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α, κος Παπαθεοδώρου, από εδώ: http://et.diavgeia.gov.gr/f/minedu/ada/%CE%9241%CE%939-%CE%A0%CE%9E%CE%99

Τ.Ε.Α.Π.Η ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: «Αναγνώριση των κατόχων μεταπτυχιακών προγρ/των ειδικής αγωγής ως ψυχολόγων ‘εχόντων ειδίκευση’ για την πρόσληψή τους ως προσωρινών ή ωρομισθίων μελών του Ειδικού Εκπ/κού Προσ/κού στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ»




Το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία(Τ.Ε.Α.Π.Η), του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κοινοποίησε στην Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, την παρακάτω επιστολή του Προέδρου του ΤΕΑΠΗ και της Διευθύντριας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών  "Ειδική Αγωγή" ,  την οποία διαβίβασαν για ενέργεια προς τον  Υπουργό  ΠΑΙ.Θ.Π.Α κύριο Αρβανιτόπουλο,   σχετικά με την αναγνώριση των κατόχων Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Ειδικής Αγωγής ως ψυχολόγων 'εχόντων ειδίκευση' για την πρόσληψή τους ως προσωρινών  ή ωρομισθίων μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ.
 
Β.Β
 



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ταχ. Δ/νση: Ναυαρίνου 13α                                   
                    106 80 Αθήνα                                                     
Πληροφ:  Α.Γόντικα                                           
Τηλέφωνο: 368 8043                                                         
FAX:          368 8057                                           
e-mail : gontika @admin.uoa.gr                                 Αθήνα, 16  Ιουλίου 2012

                                                                                    Αριθ.Πρωτ. : 718

                                                           
                                                Προς τον Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και
                                                Θρησκευμάτων
                                                Κύριο Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
                                               
Κοιν.: α) Πρύτανη του Εθνικού και 
              Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
              Καθηγητή Θεοδόσιο  Πελεγρίνη

          β) Υφυπουργό  του Υπουργείου  
Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και   
Θρησκευμάτων
Κύριο Θ. Π. Παπαθεοδώρου

   γ) Προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
              Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Εδικής
              Αγωγής    

Θέμα: «Αναγνώριση των κατόχων μεταπτυχιακών προγραμμάτων ειδικής αγωγής ως ψυχολόγων ‘εχόντων ειδίκευση’ για την πρόσληψή τους ως προσωρινών ή ωρομισθίων μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ».
Με αφορμή  την αποδοχή από τον κύριο Μπαμπινιώτη της υπ αριθμόν 458/2011 γνωμοδότησης του ΝΣΚ σχετικά με ζητήματα που άπτονται της κατάρτισης πινάκων υποψηφίων ψυχολόγων ΠΕ23 για πρόσληψη, ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων, στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ καθώς και μιας σειράς άλλων εγκυκλίων και υπουργικών αποφάσεων που τη διέπουν και από τις οποίες η ανωτέρω πράξη αφορμάται, όπως η Υπουργική Απόφαση  υπ’αριθμ. 72489/Γ6 για «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ στις ΣΜΕΑE και τα ΚΕΔΔΥ», θα θέλαμε να θίξουμε το ζήτημα μίας σημαντικής παράλειψης που παρατηρείται ως προς τον προσδιορισμό του όρου «ψυχολόγοι φέροντες ειδίκευση» για την κατάταξή τους στους ανωτέρω πίνακες. Η παράλειψη αυτή αφορά τη μη συμπερίληψη ανάμεσα στους χαρακτηριζόμενους ως «έχοντες ειδίκευση», των επαγγελματιών αυτών οι οποίοι έχουν μεταπτυχιακό τίτλο Σπουδών στην Ειδική Αγωγή και όχι μόνο στην Παιδαγωγική ή Σχολική Ψυχολογία.
Συγκεκριμένα, το ΝΣΚ (Γ τμήμα) γνωμοδότησε μεταξύ άλλων στη συνεδρίαση της 07/11/2011 ότι: «α) στη διαδικασία προσλήψεως είναι επιτρεπτή η συμμετοχή όχι μόνο των ειδικευμένων αλλά και των ανειδίκευτων στους κλάδους αυτούς, πλην όμως κατά τον διορισμό προηγούνται οι ειδικευμένοι και έπονται οι ανειδίκευτοι υπό τον όρο ότι θα εξαντληθεί ο πίνακας των ειδικευμένων, β) επιβάλλεται να καταρτισθούν δύο αυτοτελείς πίνακες, ένας κύριος (για τους ειδικευμένους στη σχολική ή παιδαγωγική ψυχολογία) και ένας για τους ανειδίκευτους και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η μοριοδότηση ξεχωριστά για κάθε πίνακα με βάση τα προβλεπόμενα στο νόμο κριτήρια».
Παρομοίως, η Υπουργική Απόφαση  αριθμ 72489/Γ6 για Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ στις ΣΜΕΑΣ και τα ΚΕΔΔΥ, στην οποία η ανωτέρω απόφαση εν μέρει στηρίζεται αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «έχοντας υπόψη τις διατάξεις 1. Των παραγράφων 2,3 και 4 του μέρους Β του άρθρου 4 του ν. 2817/20000 και των παρ.1. και 4 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008… με τις οποίες προβλέπεται η πρόσληψη ΕΕΠ και ΕΒΠ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και αναφέρονται στο 20% τν ΑΜΕΑ επί των προσλήψεων. 2. Άρθρο 2 Τυπικά προσόντα διορισμού κατά κλάδο.. 1…2…3…4. ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ Πτυχίο Ψυχολογίας ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής, με προτίμηση στην ειδίκευση της Παιδαγωγικής ή Σχολικής Ψυχολογίας και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ειδίκευση νοείται η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Παιδαγωγική ή Σχολική Ψυχολογία….»
Σε όλα τα παραπάνω εδάφια όπως είναι σαφές, οι υποψήφιοι σε θέσεις ΠΕ23-Ψυχολόγων διακρίνονται: α) σε Ψυχολόγους με ειδίκευση στην Παιδαγωγική Ψυχολογία ή Σχολική Ψυχολογία, οι οποίοι και προηγούνται κατά τον αντίστοιχο διορισμό και β) σε ψυχολόγους χωρίς ειδίκευση ή με ειδίκευση σε άλλο επιστημονικό ή επαγγελματικό κλάδο της Ψυχολογίας (π.χ. Κοινωνική Κλινική Ψυχολογία, Κλινική Ψυχολογία κ.α.), οι οποίοι έπονται των παραπάνω. Καθόλου μνεία δεν γίνεται στην περίπτωση αυτή σε Ψυχολόγους οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Ειδική αγωγή, σε ένα αντικείμενο δηλαδή που κρίνεται ως άμεσα συναφές με τις θέσεις τις οποίες αιτούνται να προσληφθούν & βάσει του οποίου οι ίδιοι θα αναμενόταν ότι θα κατατάσσονταν στην πρώτη εκ των δύο κατηγοριών υποψηφίων, στους ψυχολόγους δηλαδή που είναι κάτοχοι της σχετικής ειδίκευσης. Αντ’αυτού η μη αναφορά στην υποπερίπτωση αυτών εικάζεται ότι ενέχει τον κίνδυνο οι εν λόγω υποψήφιοι να κριθούν ως μη έχοντες τα απαραίτητα για την πρόσληψή τους τυπικά προσόντα και ως εκ τούτου να καταταχθούν στη δεύτερη εκ των ανωτέρω κατηγοριών.
Το γεγονός αυτό κρίνεται ότι αποτελεί σημαντική παράλειψη που εν δυνάμει αδικεί  σημαντικά τους τελευταίους υποψηφίους για μία σειρά λόγων. Πρώτα απ’ όλα επειδή οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών που προβλέπουν ειδίκευση σε ζητήματα ειδικής αγωγής, όταν πληρούν κριτήρια διεπιστημονικότητας, θεωρείται ότι παρέχουν μία πολυδιάστατη και πολυπρισματική κατάρτιση επί ζητημάτων διαχείρισης της αναπηρίας και άρα οι επαγγελματίες που φέρουν τέτοιες γνώσεις μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην παροχή ενός άμεσα συναφούς,  εμπεριστατωμένου και ποιοτικού επιστημονικού και επαγγελματικού έργου. Επιπλέον, γιατί τα μεταπτυχιακά της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα όταν αυτά προωθούν μία ενταξιακή και όχι μια αμιγώς κλινική θεώρηση της εκπαίδευσης & της υποστήριξης ατόμων με αναπηρία, εικάζεται ότι ανταποκρίνονται πλήρως στις κυρίαρχες κοινωνικοεκπαιδευτικές και στις ευρύτερες επιστημονικές τάσεις και ανάγκες. Βάσει των τελευταίων, αναδεικνύεται για παράδειγμα, τις τελευταίες δεκαετίες με ιδιαίτερη έμφαση η αναγκαιότητα επικέντρωσης των επαγγελματιών στο χώρο της ειδικής αγωγής όχι μόνο σε ζητήματα διάγνωσης και θεραπευτικού τύπου αποκατάστασης των μαθητικών υποκειμένων αλλά σε ζητήματα που άπτονται του τρόπου που η αναπηρία αλληλεπιδρά με την εκπαίδευση και την κοινωνική τους ένταξη γενικότερα.

Μία τέτοια οπτική, για παράδειγμα, και η συνάφεια αυτής με την επαγγελματική πράξη τόσο για το εκπαιδευτικό όσο και για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (συμπεριλαμβανομένης της ειδικότητας των Ψυχολόγων), σαφώς αναδεικνύεται στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών με τίτλο « Ειδική Αγωγή» το οποίο διενεργείται επί σειρά ετών από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και στο οποίο ενδεικτικά ως προς τα παραπάνω κρίνεται σκόπιμο να γίνει σε αυτό το σημείο ειδική αναφορά. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως και μία σειρά ενδεχομένως άλλων προγραμμάτων ισότιμων και αντίστοιχων με αυτό, απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου της ειδικής αγωγής ανεξαρτήτως ειδικότητας και βαθμίδας και στοχεύει στην πολύπλευρη κατάρτισή τους ούτως ώστε να ανταποκριθούν έκαστος στον ιδιαίτερο ρόλο του εντός του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε αυτό το πλαίσιο,  και πέραν των ακαδημαϊκών γνώσεων, το εν λόγω πρόγραμμα αποσκοπεί στο να καλλιεργήσει ρητώς στους μεταπτυχιακούς φοιτητές του και μία σειρά πρακτικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων, άμεσα συναφών με την επαγγελματική πρακτική στο χώρο της ειδικής αγωγής. Ειδικότερα οι δεξιότητες αυτές αφορούν μεταξύ άλλων και στα εξής:
·         Ικανότητα εφαρμογής εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών θεωριών  και εννοιών σε προβλήματα έρευνας, πολιτικής και πρακτικής στο χώρο της ειδικής αγωγής.
·         Δυνατότητα διαμόρφωσης του κατάλληλου επιστημολογικού πλαισίου και αξιοποίησης των μεθοδολογικών εργαλείων της έρευνας και της ανάλυσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων εκπαιδευτικής πολιτικής και πρακτικής.
·         Δεξιότητες αναγνώρισης και αξιοποίησης πραγματολογικών δεδομένων της εκπαιδευτικής πολιτικής και πρακτικής σε συγκεκριμένα πλαίσια.
·         Ικανότητες ενδελεχούς και πολυεπίπεδης αξιολόγησης και σχεδιασμού κατάλληλων προγραμμάτων  παρέμβασης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο για την υποστήριξη των αναγκών των μαθητών με αναπηρία και προώθησης της ένταξής τους στο ευρύτερο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο
·          Δεξιότητες αυτόνομης δράσης σε επαγγελματικό επίπεδο στο αντίστοιχο, συναφές με την ειδική αγωγή, γνωστικό τους αντικείμενο.

Για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων οι φοιτητές που παρακολουθούν το εν λόγω Πρόγραμμα διδάσκονται επί διετίας μία ευρεία γκάμα μαθημάτων εστιασμένων στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής, διενεργούν πρακτική άσκηση με εποπτεία σε φορείς άμεσα συμβατούς με την ειδικότητά τους και παίρνουν μέρος σε μία μεγάλη σειρά διεπιστημονικών σεμιναρίων και εργαστηρίων ειδικής αγωγής που αποσκοπούν ιδιαίτερα στην εφαρμογή ειδικών θεραπευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων στο χώρο. 
Υπό αυτό το πρίσμα και δεδομένης της πολυδιάστατης κατάρτισης τους στο πεδίο στο οποίο οι ίδιοι αιτούνται να προσληφθούν, θεωρούμε ότι οι Ψυχολόγοι απόφοιτοι του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών στην Ειδική Αγωγή καθώς και όποιου άλλου Προγράμματος κρίνεται ως αντίστοιχο και ισότιμο με το παραπάνω θα πρέπει  ρητώς να προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία ότι εντάσσονται στην κατηγορία των υποψηφίων ψυχολόγων που «έχουν ειδίκευση» για πρόσληψη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ. Θα πρέπει, δηλαδή, κατά τρόπο ισότιμο με τους συναδέλφους τους οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων Σπουδών στην Σχολική ή Παιδαγωγική Ψυχολογία να αναγνωρίζονται ως ειδικευμένοι και άρα να προηγούνται των προσλήψεων από τους αντίστοιχα ανειδίκευτους. Σε αυτά τα πλαίσια, η ρητή αναγνώριση της ειδίκευσης που προσφέρει ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή στους αιτούμενους πρόσληψη σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ ψυχολόγους κρίνεται πράξη δικαιωματική που ανταποκρίνεται σε κριτήρια νομιμότητας και ισότιμης πρόσβασης στην αντίστοιχη αγορά εργασίας. Ως εκ τούτου, μία ευνοϊκή διευθέτηση του εν λόγω ζητήματος θα κρινόταν απολύτως καίρια τόσο για την επαγγελματική εξέλιξη των εν λόγω υποψηφίων όσο και για την βέλτιστη και πολυδιάστατη ανταπόκριση στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών με αναπηρία και, τελικά, για την προώθηση συνολικά της προόδου στον χώρο της Ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης.  


Ο Πρόεδρος του Τμήματος Εκπαίδευσης      και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία



Βασίλης Τσελφές

Η Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΤΕΑΠΗ Ειδική Αγωγή



Αθηνά Ζώνιου - Σιδέρη

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Πραγματοποίηση Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2012-2013

...1. Υποχρέωση συμμετοχής:
Την Α' Φάση του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης παρακολουθούν υποχρεωτικά:
α) Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που διορίζονται σε τακτικές θέσεις κατά
τους διορισμούς του σχολικού έτους 2012-2013, καθώς και οι νεοδιόριστοι Ιδιωτικού Δικαίου
Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.). Επίσης, την παρακολουθούν οι διορισθέντες σε τακτικές θέσεις κατά
τα προηγούμενα σχολικά έτη, οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει την Α' Φάση του
Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης.
β) Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που
προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές (και Ειδικής Αγωγής) και δεν παρακολούθησαν το
αντίστοιχο πρόγραμμα κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη μπορούν να παρακολουθήσουν το
πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για αναπληρωτές, εφόσον το επιθυμούν. Κατ’ εξαίρεση
γίνονται δεκτοί και εκπαιδευτικοί που για τεκμηριωμένους λόγους δεν παρακολούθησαν ή
παρακολούθησαν ελλιπώς σχετικό πρόγραμμα τα προηγούμενα χρόνια...

Δείτε ολόκληρη την απόφαση από εδώ: http://et.diavgeia.gov.gr/f/minedu/search/free.php?q=%CE%9241%CE%939-%CE%A34%CE%A1

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: Επιστολή σε Υπουργό και Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α για την καθυστέρηση έκδοσης εγκυκλίου αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
 Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr

                                                         Αθήνα 17/7/2012
                                                         Α.Π: 123


        Προς:    Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο

                     Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου

                     Κοιν: Δνση Ειδικής Αγωγής 

Θέμα: « Καθυστέρηση έκδοσης εγκυκλίου πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π»

Αξίοτιμε κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμε κε Υφυπουργέ

Με την παρούσα θέλουμε να σας επισημάνουμε την αναγκαιότητα άμεσης έκδοσης της εγκυκλίου πρόσληψης αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) για το σχολικό έτος 2012-13.
Η έκδοση της εγκυκλίου έχει καθυστερήσει υπερβολικά κα αυτό προκαλεί εύλογα ερωτήματα και ανησυχίες στους συναδέλφους μας.

Για το Δ.Σ


Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γ. Γραμματέας  








Βούγιας Βασίλης        Κατσούλη Παναγιώτα                                          

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: Επιστολή σε Υπουργό και Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α για το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 
 (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr

                                                           Αθήνα 17/7/2012
                                                           Α.Π: 122


        Προς:             Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο

                              Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου

                             Κοιν: Δνση Ειδικής Αγωγής 

Θέμα: « Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) Ειδικής Αγωγής»

Αξίοτιμε κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ
 με την ανάληψη των καθηκόντων σας, στο Υπουργείο Παιδείας, ευχόμαστε ευόδωση των προσπαθειών σας, αλλά και των συνεργατών σας, για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, με κέντρο τον μαθητή και τις ανάγκες του.
            Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α) εκπροσωπεί περίπου 1.200 εργαζόμενους στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) και σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε) και περιλαμβάνει ειδικότητες που στηρίζουν το έργο των διδασκόντων των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρέχοντας υπηρεσίες αποκατάστασης, διαφοροδιάγνωσης και υποστήριξης της σχολικής κοινότητας, των μαθητών και των γονέων τους  (Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Παιδοψυχίατροι, Σχολικοί Νοσηλευτές, Ειδικοί: στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών, στην κινητικότητα, στον προσανατολισμό και στις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών, στη νοηματική γλώσσα των κωφών και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό).
              Πρόκειται για μόνιμο προσωπικό, που ενώ υπηρετεί από το 1987 οργανικά στο Υπουργείο Παιδείας, ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε ως ισότιμο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους άλλους εργαζόμενους. Έτσι, παρ’ όλο που τα οποιαδήποτε αιτήματά μας ήταν πάντα νομικά και με αριθμητικά στοιχεία τεκμηριωμένα και συνοδεύονταν από συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούν στην αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος,  τυγχάνουν συγκυριακής προσοχής, με αποτέλεσμα να διαιωνίζονται τόσο τα κλαδικά μας προβλήματα, όσο και αυτά που απασχολούν τον μαθητικό πληθυσμό του σήμερα.
            Σας αναφέρουμε επιγραμματικά τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας, εδώ και μια 25ετία και τα οποία πηγάζουν από το γεγονός ότι οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας είτε αγνοούν, κυριολεκτικά, την ύπαρξή μας, είτε δεν έχουν κατανοήσει ακόμα το ρόλο μας μέσα στην εκπαίδευση. Γι’ αυτό ζητάμε να ισχύει για τον κλάδο μας ό,τι ισχύει και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς (μονίμους και αναπληρωτές):
*      ύπαρξη συμβούλων Ε.Ε.Π, των ειδικοτήτων μας (  προβλέπονται  από τον ν.3699/2008),
*      ένταξη των ΠΕ των κλάδων μας, ως απόλυτη συνέχεια των ΠΕ των εκπαιδευτικών, ώστε στα οποιαδήποτε νομοθετήματα, το Ε.Ε.Π και το Ε.Β.Π, να μην «ξεχνιέται», ούτε να αντιμετωπίζεται διαφορετικά,
*      δυνατότητα ιεραρχικής εξέλιξης του Ε.Ε.Π,
*      δυνατότητα  συνεχούς επιμόρφωσης,
*      μονιμοποίηση των αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π (οι οποίοι εργάζονται σταθερά για τουλάχιστον μια πενταετία σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ και χωρίς τους οποίους δεν θα λειτουργούσε κανένα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας και οι περισσότερες Σ.Μ.Ε.Α.Ε) με τους ίδιους όρους με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς
*      πρόσληψη των αναπληρωτών με σταθερά κριτήρια και όχι με συνεχόμενες αλλαγές των εγκυκλίων πρόσληψης, προκειμένου να στηρίζονται ορισμένες κατηγορίες αναπληρωτών (βλ. διάκριση υπέρ ορισμένης κατηγορίας μεταπτυχιακών τίτλων ψυχολογίας, αλλαγές ως προς τι θεωρείται προϋπηρεσία και τι όχι, αλλαγές ως προς τη μοριοδότηση ή μη του συγγραφικού έργου κ.λπ.),
*      προτυποποίηση της λειτουργίας των Σ.Μ.Ε.Α.Ε και ΚΕ.Δ.Δ.Υ, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους, αλλά και την αποσαφήνιση των ρόλων και των αρμοδιοτήτων των εμπλεκομένων, χωρίς παραβιάσεις-παραλήψεις καθηκόντων, αυθαιρεσίες ή υπερβάσεις εξουσίας,
*      αξιολόγηση των δομών, του τρόπου λειτουργίας τους και κατ’ επέκταση της αποτελεσματικότητάς τους, με βάση όχι μόνο την «αποδοτικότητά» τους, αλλά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και κυρίως τους όρους λειτουργίας της (επάρκεια προσωπικού, δυνατότητες επιμόρφωσης-επιστημονικής καθοδήγησης του προσωπικού, καταλληλότητα στέγης, κάλυψη λειτουργικών δαπανών κ.α.),
*      ενίσχυση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, καθώς αυτά αποτελούν, τουλάχιστον, για την περιφέρεια την μόνη διαγνωστική και υποστηρικτική δομή. Ταυτόχρονα, είναι αποδεδειγμένη η προσφορά τους (στους περισσότερους νομούς), καθώς επιτελούν ένα σύνθετο έργο με στόχο την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών, που αποτελεί τη βάση για την καλύτερη σχολική προσαρμογή και επίδοση,
*      ύπαρξη κεντρικής στρατηγικής για την παιδεία, με σαφείς στόχους επίτευξης, ανά βαθμίδα και δομή εκπαίδευσης, μέσα από πραγματική διαβούλευση με λειτουργούς πρώτης γραμμής. Οι διάφοροι «αρμόδιοι-σύμβουλοι» (συχνά συνταξιούχοι) προωθούν νομοθετήματα χωρίς στοιχεία, βασιζόμενοι στο περιορισμένο «πεδίο» αντίληψης και προσωπικών τους βιωμάτων, χωρίς καμία καταγραφή των προβλημάτων, από τους ανθρώπους της βάσης (εκπαιδευτικούς), χωρίς αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών και πρακτικών, χωρίς σαφείς εθνικούς, εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους (κάθε νέα ηγεσία, βιαστική να παρουσιάσει έργο -μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχει συνέχεια στη Διοίκηση-, έχει ως πρώτο μέλημα τις διαδικασίες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την ενίσχυση και βελτίωση των χώρων που πρωτοεμφανίζονται τα προβλήματα -παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, δημοτικό, οικογένεια, ποιότητα εκπαίδευσης- και όπου μπορεί να γίνει πρόληψη),
*      ενιαία νομοθεσία για την εκπαίδευση, χωρίς διαχωρισμούς μεταξύ γενικής και ειδικής αγωγής, γιατί σήμερα η ειδική αγωγή ασκείται κατά κύριο λόγο πλέον μέσα στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης, καθώς:
o   τα σχολεία της υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης) βρίθουν μαθητών που βρίσκονται στο φάσμα της σχολικής αποτυχίας και οδηγούνται σε λειτουργικό αναλφαβητισμό και κατ’ επέκταση σε κοινωνικό αποκλεισμό,
o   τα ποσοστά των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αυτισμός, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα λόγου, ψυχοκοινωνικά προβλήματα, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα/ΔΕΠ-Υ, Διαταραχή Συμπεριφοράς κ.λπ.) στα γενικά σχολεία αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο
o   τα ποσοστά των μαθητών με αναπηρίες που διεκδικούν μια θέση στο γενικό σχολείο αυξάνουν και αυτά,
o   η δυσαρέσκεια μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών διογκώνεται και εκφράζεται μέσα από συμπεριφορές φραστικής και σωματικής βίας (bulling), με παράλογες και ανεδαφικές απαιτήσεις, με αδιαφορία, δημοσιοϋπαλληλισμό, αποθάρρυνση και παραίτηση.

Και τέλος, ζητάμε να σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο ο κλάδος μας και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ να είναι το πεδίο «πειραματισμών» (βλ. ενδεχόμενη κατάργηση της Δνσης Ειδικής Αγωγής, μείωση των εκπαιδευτικών δομών με ενδεχόμενη κατάργηση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, πρόγραμμα ΕΣΠΑ για αξιολόγηση των δομών ειδικής αγωγής και ΚΕ.Δ.Δ.Υ, ως «επιστημονικό» άλλοθι, για την συνεχιζόμενη προώθηση της κατάργησης των ΚΕ.Δ.Δ.Υ).

Κε Υπουργέ
Κε Υφυπουργέ
 Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ζητεί από σας να λάβετε μέριμνα επί των προαναφερθέντων,  καθώς και μια άμεση συνάντηση μαζί σας.



Για το Δ.Σ


Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γ. Γραμματέας  








Βούγιας Βασίλης            Κατσούλη Παναγιώτα