Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φίλες και Φίλοι,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), το Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ), το Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), την Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝΕΛΕΑ), μαζί με εκπροσώπους εκπαιδευτικών και συλλόγων Γονέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης, συνδιοργανώνουν με την «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ Α.Ε.», στις 5 και 6 Ιουνίου 2016, στο Γκάζι,  το «1ο Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Εκπαίδευσης» το οποίο τελεί  υπό την αιγίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και του Δήμου Αθηναίων.
Σκοπός του Φεστιβάλ, που για πρώτη φορά διοργανώνεται στην Ελλάδα, είναι η προβολή και προώθηση των ζητημάτων που αφορούν στην Εκπαίδευση των Ατόμων με Αναπηρία στην Ελλάδα και την ενημέρωση του κοινού και της πολιτείας για θέματα αναπηρίας, όπως η προσβασιμότητα, καθώς και εργασιακά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα.
Φιλοδοξούμε το Φεστιβάλ αυτό να αποτελέσει ένα γεγονός που θα ευαισθητοποιήσει και θα κινητοποιήσει την κοινή γνώμη, πάνω στο μεγάλο ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ισότιμης αντιμετώπισης των παιδιών και γενικότερα των ατόμων με αναπηρία.

Ο στόχος της εκδήλωσης μας είναι διττός:
Α) Να εκφράσουμε με τρόπο δημιουργικό την αγωνία μας για το μέλλον της Ειδικής Εκπαίδευσης και γενικότερα της Εκπαίδευσης των Ατόμων με Αναπηρία στην Ελλάδα, αφενός παρουσιάζοντας τα προβλήματα, αφετέρου αναδεικνύοντας το έργο όλων μας (Ατόμων με Αναπηρία, Εκπαιδευτικών και Γονέων), μέσα σε ένα πλαίσιο αποδοχής και θετικής αντιμετώπισης της ζωής.

Β) Να συζητήσουμε, να αλληλεπιδράσουμε και να υπογραμμίσουμε την ανάγκη αποδοχής του διαφορετικού, μέσα από τις προτάσεις για ισότιμη συμμετοχή των παιδιών-Ατόμων με Αναπηρία στο αγαθό της Εκπαίδευσης.

Το «1ο Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Εκπαίδευσης» περιλαμβάνει:
· Θεματικά περίπτερα για ενημέρωση της κοινής γνώμης και προβολή του έργου και των καλλιτεχνικών δημιουργιών των ανθρώπων της Ειδικής Εκπαίδευσης και του Αναπηρικού Κινήματος (σχολείων, Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, συνδικαλιστικών και επιστημονικών φορέων εκπαιδευτικών κλπ)
· Καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα
· Ομιλίες, workshops, στρογγυλά τραπέζια σχετικά με την Ειδική Εκπαίδευση, με άξονες τα ζητήματα της Συνεκπαίδευσης και της Διαφορετικότητας
· Μουσικές συναυλίες που θα πλαισιώσουν το Φεστιβάλ

Σας καλούμε ΟΛΟΥΣ να στηρίξετε την προσπάθειά μας, ώστε τα Άτομα με Αναπηρία να προβάλλονται γι’ αυτό που είναι, δηλαδή: ως ενεργοί, διεκδικητικοί πολίτες που πρέπει να ζήσουν απόλυτα φυσιολογικά και όχι ως παθητικοί αποδέκτες οίκτου.
Σας καλούμε ΟΛΟΥΣ σε αυτή την πρωτοβουλία μας, που μεταξύ άλλων σκοπό έχει να  αναδείξει ότι τα Άτομα με Αναπηρία πρέπει να αντιμετωπίζονται ως άνθρωποι που έχουν ίσα δικαιώματα με όλους και όχι ως αντικείμενα φιλανθρωπίας. Ειδικά δε, ως προς το υπέρτατο αγαθό της εκπαίδευσης, η αναγκαιότητά του οποίου αναγνωρίζεται και από τη Διεθνή Σύμβαση του Ο.Η.Ε για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, αυτό πρέπει να παρέχεται χωρίς διακρίσεις σε όλα τα επίπεδα και να αποσκοπεί στην πλήρη ανάπτυξη των ανθρώπινων δυνατοτήτων και δεξιοτήτων, την αίσθηση αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης, καθώς και την ενίσχυση του σεβασμού για τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη ποικιλομορφία.

«1ο Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Εκπαίδευσης»
«Αναζητώντας την ισοτιμία, διεκδικώντας τη συμμετοχή
στο Γκάζι όλοι μαζί»

5-6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016
«ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
ΓΚΑΖΙ



Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ


ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΣ Δ/ΝΣΗ ΕΑΕ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΕΔΕΑΥ


Αθήνα, 24-3-2016
Αρ. Πρωτ.: 14


Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε αποδέκτες πολλών καταγγελιών από συναδέλφους-μέλη ΕΕΠ, οι οποίοι έχουν προσληφθεί μέσω του προγράμματος ΟΑΕΔ κοινωφελούς εργασίας και καλούνται να στελεχώσουν ΕΔΕΑΥ και μάλιστα άτυπα, χωρίς σύσταση και ανάρτηση και χωρίς έγγραφη επιβεβαίωση από τις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Πέρα από τις σοβαρότατες ενστάσεις μας για τη στελέχωση της Ειδικής Εκπαίδευσης μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, για τις οποίες και προσφύγαμε στο ΣτΕ, έχουμε ως Ομοσπονδία επανειλημμένα καταγγείλει την τακτική τοποθέτησης συναδέλφων με λίγη ως καθόλου εργασιακή εμπειρία σε κενές θέσεις, χωρίς επίβλεψη και υποστήριξη από προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας.
Αναρωτιόμαστε πώς θα αποκτηθεί η εργασιακή αυτή εμπειρία, αν δεν υπάρχει συντονισμός και υποστήριξη των συναδέλφων και δη στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, στον οποίο έχουμε να κάνουμε με παιδιά με σοβαρά συναισθηματικά, μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα. Ποια η πρόθεση των υπευθύνων; Να «κάψουμε» τους συναδέλφους πριν ακόμη τους καταρτίσουμε επαρκώς ή να «παίξουμε» παιχνίδια στις πλάτες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους;
Σε συναντήσεις μας στο Υπουργείο Παιδείας τόσο με τον κ. Κασσιανό, όσο και με άλλους συμβούλους του    Υπουργού, έχουμε εκθέσει τις απόψεις αυτές και έχουμε ζητήσει τη θέσπιση πλαισίου υποστήριξης των συναδέλφων που προσλαμβάνονται μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, με την εποπτεία των κατά τόπους αρμοδίων ΚΕΔΔΥ, τα οποία θα προσφέρουν την εμπειρία, καθοδήγηση και κατεύθυνση στους συναδέλφους που την έχουν ανάγκη.
Ακόμη και αν τυπικά είναι επιτρεπτή η στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με αυτό τον τρόπο, υπάρχει ηθικό ζήτημα, που αφορά τη «χρήση» εργαζομένων-επιστημόνων που αμείβονται πενιχρά (αν έχουν πληρωθεί και καθόλου) για να προσφέρουν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και όχι για απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας  (όπως προβλέπεται), πληρώνοντας από την άδεια τσέπη τους τα έξοδα μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο, χωρίς καθοδήγηση και υποστήριξη, δηλ. ξυπόλυτοι στ΄ αγκάθια!
Από την άλλη, δεν υπάρχει από την πλευρά του Υπουργείου καμιά διασφάλιση της αξιολογικής διαδικασίας και της συνέχειάς της –καθώς οι άνθρωπου αυτοί απολύονται σε λίγους μήνες- μιας διαδικασίας που απευθύνεται σε έναν ευαίσθητο πληθυσμό με σοβαρότατες ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές και μαθησιακές δυσκολίες.
Αναρωτιόμαστε πώς η καθ’ ύλη αρμόδια Διευθύντρια ΕΑΕ αγνοεί, ως μη όφειλε, τις σοβαρές αυτές παραμέτρους και δεν έλαβε καμιά μέριμνα για την αποτροπή της δυσάρεστης και επικίνδυνης αυτής κατάστασης; Πώς αντιλαμβάνεται η κυρία Αστέρη το ρόλο της στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής ως υπεύθυνη του ΕΕΠ και ΕΒΠ;
Ρωτάμε ευθέως τη Δ/νση ΕΑΕ:
·       ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την αποτροπή της στελέχωσης των ΕΔΕΑΥ από μέλη ΕΕΠ προσληφθέντα μέσω ΟΑΕΔ;
·        Πώς θα μεριμνήσει για την υποστήριξη και καθοδήγηση των μελών ΕΔΕΑΥ και αν θα τα διασυνδέσει με τα ΚΕΔΔΥ;
·        Πότε επιτέλους θα συνεργαστεί με τους νόμιμα εκλεγμένους αντιπροσώπους των εργαζομένων που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί;
·        Αν, τελικά, το «νόμιμο είναι και ηθικό», όπως έχει τεθεί και σε παλιότερες, αλήστου μνήμης, εποχές;


Αναμένουμε τη Δ/νση ΕΑΕ να απαντήσει εγγράφως στα ερωτήματά μας.


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΕΛΛΕ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το Διοικητικό Συμβούλιο και η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ,
σας προσκαλούν στην Ημερίδα "Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος - Διεπιστημονική Προσέγγιση",
που διοργανώνει ο Σύλλογος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού,
την Κυριακή 3 Απριλίου και ώρα 10:30, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων "ΜΕΛΙΝΑ".

Η Ημερίδα απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες υγείας, όσο και στο ευρύ κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη.


Σύλλογος Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος
T (+30) 210-3848362
F (+30) 210-2519691
@ info@selle.gr




ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 7ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα,  tel: 6987227384


Αθήνα, 22-3-2016
Αρ. Πρωτ.: 12

Προς:
Επιτροπή Υπηρεσιακών Μεταβολών
Υπόψη: κας Ψαρράκη

Κοινοποίηση:
Δ/ντρια  Ειδικής Αγωγής
κα Θ. Αστέρη


ΘΕΜΑ: «ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ»

Θα πρέπει να επισημανθεί εξ αρχής, ότι οι αποσπάσεις του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, γίνονται απ΄ ευθείας στο οργανικό ή λειτουργικό κενό, στις ΣΜΕΑΕ ή τα ΚΕΔΔΥ.
Οι αποσπάσεις αποτελούν αναφαίρετο  δικαίωμα των εργαζομένων, λαμβάνοντας  υπόψη τους λόγους του προσωπικού , σε συνδυασμό με τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σήμερα, υπάρχουν περίπου 495 οργανικά κενά για όλους τους κλάδους,  τα οποία , λόγω του ότι δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να καλυφθούν.
Στα οργανικά κενά θα πρέπει να υπολογιστούν και τα λειτουργικά κενά που υπάρχουν και υπολογίζονται για όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης περίπου στα 1700.
Έχοντας τον σημαντικό αυτόν αριθμό αναγκών για ΕΕΠ και ΕΒΠ και συγκρίνοντάς τες με τις περίπου 130 αιτήσεις αποσπάσεων κάθε χρόνο, διαπιστώνουμε ότι το θέμα των αποσπάσεων φαίνεται ως πολύ μικρό.
Παρόλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι αποσπάσεις του ΕΕΠ και ΕΒΠ, καλύπτουν πάντοτε πραγματικές ανάγκες των ΣΜΕΑΕ και των ΚΕΔΔΥ και δεν είναι τίποτε περισσότερο από την μετακίνηση των κενών.
Αναγνωρίζοντας την διάθεση της δ/νσης ειδικής αγωγής για εναρμόνιση της διαδικασίας των αποσπάσεων με αυτές των άλλων εκπαιδευτικών, συμφωνούμε με την μοριοδότηση που προτείνεται από την δ/νση με τις εξής επισημάνσεις.
1-      Για την συνυπηρέτηση (10 μονάδες)
Επειδή οι ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ καλύπτουν συνήθως επίπεδο νομού, οι μονάδες συνυπηρέτησης να λαμβάνονται για όλο το ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, όπου ο/η  σύζυγος υπηρετεί οργανικά . ( ισχύει το αντίστοιχο για όλους τους εκπαιδευτικούς. Χρησιμοποιείται το ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, για το γεγονός ότι τα ΠΥΣΕΕΠ, Συμβούλια του ΕΕΠ, ΕΒΠ, καλύπτουν επίπεδο περιφέρειας).

2-      Για την Εντοπιότητα (4 μονάδες)
Η εντοπιότητα ισχύει για όλη την Δ/νση ( όπως και σε όλους τους εκπαιδευτικούς)
                       
Στην απόφαση των αποσπάσεων θα πρέπει να περιγράφεται με σαφήνεια ο τρόπος και ο τόπος της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων, καθώς και πόσες επιλογές προτίμησης θα έχουν.
Βεβαίως η μοριοδότηση έχει νόημα και αξία στην πιθανή σύγκριση μεταξύ των υποψηφίων, ώστε να ξεπεραστεί κάθε υποψία αδικίας.
Δεν θα πρέπει όμως η υπηρεσία να μην εξετάζει με μεγάλη σοβαρότητα τους επικαλούμενους λόγους  της απόσπασης των μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, και να υποστηρίζει την ικανοποίησή τους, λαμβάνοντας πάντα ως γνώμονα, το συμφέρον των εργαζομένων και το συμφέρον της υπηρεσίας.
Το γεγονός ότι δεν έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις σε όλες τις ΣΜΕΑΕ και σε όλα τα ΚΕΔΔΥ, οδηγεί στην αντίληψη ότι έχουμε δομές δύο ταχυτήτων.
Αυτές που διαθέτουν έστω και περιορισμένο αριθμό μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ και αυτές που δεν έτυχαν να διαθέτουν κανένα προσωπικό.

Η αναφορά σ΄ αυτή την στρέβλωση έχει να κάνει με την στήριξη περισσότερων ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, μέσα από την διαδικασία των αποσπάσεων.  

Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

ΕΜΠΑΙΓΜΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Τις τελευταίες μέρες έχει σταλεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης,  ερωτηματολόγιο με τίτλο "Έρευνα χαρτογράφησης και διερεύνησης στάσεων και αναγκών στη δευτεροβάθμια ειδική επαγγελματική εκπαίδευση". Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο, που διανεμήθηκε στη βάση, συντάχτηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη η γνώμη των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Μια τέτοια πρωτοβουλία θα μπορούσε να κριθεί θετική, μόνο αν υπήρχε επεξεργασία των απαντήσεων σε συνεργασία με τους φορείς. Σαφώς χρειάζεται η γνώμη της βάσης, αλλά αν αυτή λαμβάνεται μόνο από ένα ερωτηματολόγιο και δεν συζητείται με τους εκλεγμένους εκπροσώπους της, ενισχύεται η άποψη ότι ο διάλογος είναι προσχηματικός.
Θεωρούμε ότι. εφόσον η επεξεργασία των ερωτηματολογίων γίνει χωρίς την άποψη όσων εκπροσωπούν την πλειοψηφία των εργαζομένων, δεν υφίσταται πρόθεση διαλόγου από πλευράς του Υπουργείου. Επειδή διάλογος δεν γίνεται με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.


ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-3-2016, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ Ε.Α.Ε. κας ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΑΣΤΕΡΗ


Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

στο περιθώριο της συνεδρίασης του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. την Παρασκευή 18 Μαρτίου στο Υπουργείο Παιδείας, πραγματοποιήθηκαν επαφές των Αιρετών Βασίλη  Βούγια και Δημήτρη Παπαευθυμίου με την Διευθύντρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κα Θεοδώρα Αστέρη, αλλά και με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας και Συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κου Φίλη.

Στη Διευθύντρια Ε.Α.Ε. επισημάνθηκε η έντονη ανησυχία των Αιρετών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αναφορικά με τη διάσπαρτη φημολογία περί υπάρξεως Επιτροπής,  η οποία επεξεργάζεται πυρετωδώς το νέο σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, έχοντας φτάσει σε σημείο μάλιστα να είναι σε θέση να παρουσιάσει σε σύντομο χρονικό διάστημα το έργο της.

Η κα Αστέρη φάνηκε να αγνοεί την ύπαρξη αυτής της επιτροπής και απέδωσε την υιοθέτηση αυτών των φημών από τους Αιρετούς στη συνδικαλιστική ιδιότητά τους, ομιλώντας περί γνωστής συνδικαλιστικής τακτικής.

Οι Αιρετοί απάντησαν στην κα Διευθύντρια λέγοντας πως ουδεμία φήμη υιοθετήθηκε και γι αυτό τον λόγο:

 Ερωτούν την ίδια ευθαρσώς για το αν υπάρχει επιτροπή στην οποία συμμετέχει η ίδια, αλλά  και διευθυντές Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., καθώς και κάποιοι πανεπιστημιακοί, χωρίς την παρουσία ουδενός μέλους Ε.Ε.Π. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

 Την ερωτούν αν η επιτροπή αυτή συνεδριάζει δυο φορές την εβδομάδα, αλλά και Σαββατοκύριακα.

 Την ερωτούν αν από αυτή την επιτροπή έχει προκύψει αλλαγή του Κανονισμού Λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με αποψίλωση των αρμοδιοτήτων και των Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ., αλλά και του Ε.Ε.Π.

 Την ερωτούν αν έχει προκύψει σχέδιο που αλλάζει τον χάρτη των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
  
Την ερωτούν τέλος αν λαμβάνονται αποφάσεις αυτή τη στιγμή για το Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. χωρίς την παραμικρή συμμετοχή εκπροσώπων του Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.

Η απάντηση της κας Αστέρη ήταν πως υπάρχει μια επιτροπή για την Ειδική Αγωγή στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, η οποία αποτελείται μόνον από μερικούς πανεπιστημιακούς και μόνον αυτούς, χωρίς η ίδια να συμμετέχει, τα πορίσματα δε της οποίας θα δοθούν στις Ομοσπονδίες κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του Εθνικού Διαλόγου. Όσον αφορά δε στα των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν υπάρχει κάποια συζήτηση ή κάποια επεξεργασία θεμάτων από κάποια επιτροπή και ούτε υπάρχουν συζητήσεις για θέματα που αφορούν στο Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.

Ακολούθως υπήρξε η διαμαρτυρία των Αιρετών Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. στην Διευθύντρια Ε.Α.Ε. σχετικά με την κραυγαλέα απουσία αναφοράς στο Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. και στις παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες ,  στην "Έρευνα χαρτογράφησης και διερεύνησης στάσεων και αναγκών στη δευτεροβάθμια ειδική επαγγελματική εκπαίδευση",  η οποία και διενεργείται κατ΄ εντολήν της Διεύθυνσης Ε.Α.Ε. Διατυπώθηκε δε ο προβληματισμός αναφορικά με το τι σκοπούς εξυπηρετεί μια τέτοια έρευνα, η οποία γίνεται  επώνυμα και με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως και με το αν τα στοιχεία που θα συλλεχθούν θα αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου και εν πάση περιπτώσει ποιός και με τι σκοπό θα τα επεξεργασθεί.

Η απάντηση της κας Αστέρη ήταν πως μπορεί να μην αναφέρεται στην έρευνα το Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.(Σ.Σ: ας σημειωθεί πως ως επί το πλείστον το προσωπικό αυτό έχει μόνιμους  με οργανικές θέσεις στη δευτεροβάθμια ειδική επαγγελματική εκπαίδευση), αλλά το προσωπικό αυτό μπορεί να καταθέσει την άποψή του στις γενικές παρατηρήσεις.

Τέλος οι Αιρετοί διαμαρτυρήθηκαν έντονα στην Διευθύντρια Ε.Α.Ε. για το επίπεδο συνεργασίας, αλλά και για τα εμπόδια που έχουν δημιουργηθεί όσον αφορά στη θεσμική λειτουργία τους στο Υπουργείο Παιδείας. Προβλήματα καθημερινά που έχουν να κάνουν με τη μετατροπή του γραφείου των Αιρετών, το οποίο αποτελεί και γραφείο συνεδριάσεων του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., σε αποθήκη, την απαξιωτική αντιμετώπιση των Αιρετών  αλλά και του Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.  από υπηρεσιακούς παράγοντες της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, την  προσπάθεια απαγόρευσης εισόδου των Αιρετών στο γραφείο τους  από υπηρεσιακό παράγοντα της Διεύθυνσης Ε.Α.Ε. , οι οποίοι Αιρετοί θα έπρεπε να λαμβάνουν την άδεια και τα κλειδιά,  μετά από αίτημα προς την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.

Η θέση της κας Αστέρη σε όλα αυτά ήταν πως εκτεταμένος φόρτος εργασίας την κάνει να μην έχει συχνή επικοινωνία με εκπροσώπους του Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.(Σ.Σ: Του μοναδικού προσωπικού αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής), πως κάποια στιγμή θα πάρει τα άσχετα(Σ.Σ: πληθώρα κιβωτίων με εκπαιδευτικό υλικό) αντικείμενα από το χώρο του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., πως δεν χρειάζεται να έχουν οι Αιρετοί κλειδιά γιατί κανένας στο Υπουργείο δεν έχει κλειδιά, πως  δεν πρέπει να ασχολούμαστε με συνδικαλιστικά θέματα εκεί, καθώς και να μην έχουν την δυνατότητα οι αιρετοί να κάνουν συναντήσεις με μέλη  του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. σ αυτόν τον χώρο  και γενικά έδωσε την εντύπωση πως πρέπει να ελέγχει με το τι ακριβώς θα ασχολούνται οι Αιρετοί στο γραφείο τους.

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

αυτά ακριβώς ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της, ολιγόλεπτης και στα όρθια, συνάντησης των Αιρετών Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. με τη Διευθύντρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016 και ο καθένας και καθεμιά ας βγάλει τα συμπεράσματά του/της  για το επίπεδο συνεργασίας.

Βασίλης Βούγιας
Δημήτρης Παπαευθυμίου

Αιρετοί Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.